Summa sidvisningar

fredag 11 november 2011

Hå och hej!

Ibland går jag i tankarna på vad skönt det vore att bli förtidspensionerad! Stressen och pressen att ständigt behöva jaga jobb gör så att man inte blir tiptop! Ständigt boka upp varje helg skippa sociala livet är inte kul för man är ständigt på jakt efter dessa jävla pengar! Nu har jag ju tur.. Lyckas alltid skrapa ihop en hygglig lön varje månad. Men det är tryggheten jag saknar! Har hållit på såhär i 5 år snart och börjar faktiskt få nog. Sitter och skickar in cv:n till höger och vänster och har slutat hoppas. Dagens sanning är ju faktiskt att man ska ha kontakter. Företag är ju nämligen tvingade att sätta ut annons för att glidarna på arbetsförmedligen ska ha något att göra. Fast de oftast redan har folk de vill anställa. Och idagens läge ska man ju förfan ha jordens utbildning för att bara bli städare. Jag måste säga att det fan var bättre förr. Jag körde runt som en yrvind, fick varje jobb jag ville ha! Men man har väl tappat orken. Kontakter det har jag, men de resulterar ju bara i säkerhetsbranchen och få fast jobb där är nästan chansen obefintligt. Om jag hade gett fan i att plugga så hade jag med all säkerhet haft ett fast jobb nu. Att hela tiden behöva ta tillfälliga jobb bara för att klara månaden, visst det är ju erfarenhet, absolut bra att ha. Men ge mig trygghet! Men titta på min deklaration bara. Förra året hade jag 15 olika arbgivare. Detta år kommer det plusas på! Visst det har ju med mitt extra jobb att göra förvisso men, Tant är trött, deprimerad och ja trött.... Jag ska fan isolera mig och skriva min drömbok. Har beställt lite material så får man se om min dröm blir verklighet nångång! Nu måste jag in igen! 07-16:30, 17:00-00:30. Hejdå fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar