Summa sidvisningar

torsdag 9 april 2015

Förlossning, komplikationer, en prins..

Ja vart fan ska jag börja. 
Värkar började förra lördagen kl 05:30 på morgonen, de kom med ca 10 min mellanrum och höll i sig ca 5 min. Åkte in på kvällen till BB, men de skicks hem mig då jag inte hade värkar enl regelboken som är 3 st på 10 min. 
De avtog inte, kunde absolut inte sova, för kunde inte tackla en värk liggandes eftersom det var på så många minuter. De längsta var på 15 min.!!!!!! Vi åkte in på söndag igen men blev hemskickade igen. 
Måndagen fortsatte på samma sätt! Fast vi åkte in på kvällen och då äntligen fick vi stanna kvar. Var öppen 4 cm. Fick motfin för att kunna vila, jag slappnade av men de tog inte bort värkarna. Efter ett tag så tog de hål på hinnan. Sen började resan. 
Lustgas och ryggmärgsbedövning blev min vän. Tillslut kom krystvärkarna, men förmodligen så var min kropp redan så slut efter att ha haft värkar i ca 74h.. 
Så även fast de tryckte i dropp som skulle öka värkarna, gick det inte. Vid detta laget är jag ganska borta, fattar nada. Sen blev de på tal om sugklocka då kommer någon överläkare in å kör 
Upp sina händer utan glid i hela Mumindalen. Å jävlar va ont de gjorde. Sen så satte hon fast sugklockan och enl Jocke så var det som att en rörmokare dundrade fast skiten. Jag skrek och såg ut som att ögona skulle ploppa ur och lustgasmunstycket fick jag tydligen in hela i mun i ren panik. Sen trycktes det på nån larmknapp och in kom massa folk och då var det tydligen dags för att åka in för ett akut snitt. 
Å vilken befrielse det var när jag vaknade och hade fött världens finaste son, ingen sa åt mig vad jag skulle göra och värkarna var borta!! Jag njöt! Fast de var inte skönt med klamrarna. Låg kvar 2 dagar på BB. Åkte hem. Blev ok i några dagar tills det börja göra sjukt ont på höger sida. In till kvinnokliniken, de visade på infektion. De trodde på streptokocker i såret. Fick penicillin. De hjälpte föga. 
Tog bort klamrarna igår och fick feber nästan direkt 38,5.. Och på natten började det forsa var från såret. Det rann konstant. Jocke fyllde botten och lite till på en plastburk. Så fick jag en akuttid på kvinnokliniken där tömde dom ut nå klegg i form av en pingisboll och ca 1 dl var. Ska tillbaka imorrn!! Hoppas och ber till Gud att de går åt rätt håll. Det gör mer ont än värkar!! Nu vill jag bara ut och njuuuta!! 💖 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar