Summa sidvisningar

lördag 28 juni 2014

Nattvakt..

Ja nu är det min tur att hålla vakt inatt så att inga tjuvar kommer in på gården.. Eller inte har en sån där jävla ofrivillig nattvaka igen. Lycka till till mig när jag ska jobba 2 dagar på mån-tis.. Ska dra till Jönköping. Finns det nå kul att göra där? Nån som vet? Jobbar bara till 16:30. Fast det är ju ingen ide att fråga ni är ju så hemliga ni som läser bloggen.. Haha det gör inget är en liten snokas jag med.. :) 
Det är skumt jag gör inget mer än att jobbar en massa men inte får jag nå storkova i lönekuvertet  för det. Mia fixa in mig på ditt jobb ;) jag vill ha cash i plånkan.. Hihi 

Snart ska vi till huvudstaden jag å min mamma å sis, mammi fyller år så vi ska dit å hänga lite. Jag ska fan se gröna Lund förförsta gången, vet inte om dom är informerade om det, men så är det bara. Kommer ihåg när sthlmare ringde in till en kundtjänst jag jobbade på och det var alltid lika kul, kan jag få ditt riktnr?? -Rikt nr? 584? (Deras nr börjar ju med nåt sånt, å är ett typ av riktnr i Sthlm beroende vart du bor, så var det förr ialf) -Nej nej . Det riktnummer du har i Sverige!! -Vaddå? Vad menar du? -Ja vart bor du? -I Sthlm såklart! - nej det är inte såklart men då har du riktnr 08. -ja? Vad annars? 
Jag har en kompis som är från Sthlm det var så kul när hennes mamma ringde till henne när hon var hos mig! vart är du?- på landet mamma! - va hur vågar du?? Där bor ju massa gangsters!! Har Ni nåt att skydda er med?? 
Sen hade jag även en kursledare engång, jag var ensam med massa sthlmare som sa att det är så mysig ibland när han ska åka till landet Örebro å ha utbildning, det är så fin natur och massa träd överallt. Å en gång såg han en ÄLG!! kan ni fatta?? Sen är det så mysigt i byn, dom har ett jätte vackert slott där. Och 2 gulliga sk. "Köpcentrum" i byn. Dom hade ju h&m å så men det har ju de flesta byar runt om i Sverige.
Jag var tvungen att fråga vad han då kallade min hemort jag kommer ifrån med ca 8000 invånare då (nu vet jag inte) ja men vaddå?allt är ju LANDET utanför Sthlm!! Daaaaaah att jag inte fattade det lixom. Det som förvånade mig mest var att han inte ens var lite dryg när han sa det utan att det var självklart!.

Nu är det godnatt från grannbyn nästgårds! 
Puss på nosen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar