Summa sidvisningar

tisdag 1 juli 2014

Har varit utanför hemmets trygga vrå

... I sön styrde jag mina steg eller ratta en bil neråt i landet mot Jönköping på jobb! Vilket förjävla fint ställe må jag säga, jag vill ta med mig Vättern och den fina sandstranden till mitt hus. dit ska jag åka fler gånger, inte bara på jobb! Varför kan inte Örebro ta efter lite av den staden? 
Fick sällas av en kollega så ja slapp tillbringa alla mina timmar ensam efter jobbet. 
Allt var bara fint tills jag knallade upp på hotellrummet, in på toan och får syn på massa snorrehår i duschen och golvet(Ok det kan vara kvinnligt oxå, men de låter kuligare med snorrehår) 
Jag är inte den som är den, men det var ju förfan en jävla massa och jag har inte lust att tassa runt i andra folks behåringsavsläpp!! Och dammet yrde när jag klev in. Kunde inte säga till då för,receptionen var stängd och på morgonen så var jag på dåligt humör p.g.a en jävla duvjävel som härja precis utanför fönstret, mycket sömn? -nej! Så jag tog tag i saken när jag kom tillbaka :  ursäkta men har någon städat mitt rum idag? - ja varför undrar du?? - joo jag hade en jäkla massa könshår på toagolvet. (Hon blev knallröd i fejjan) gå upp och titta och kom tillbaka. Fick ju givetvis komma tillbaka. 
Hon skulle ringa på engång, jag drog ut på stan och när jag kom tillbaka så skulle jag titta igen, jag gick upp å mycket riktigt låg det kvar fast denna gång utspritt över hela golvet, lite mindre dock. Jag tänkte har det brunnit i huvet på städaren?? Då blev jag irriterad. Stampa ner och sa att (nu hade de bytt receptionist) nu har jag sagt till för 3:e gången och det får vara nog. Hon ringde städaren som blev irriterad, han irriterad men jag då!? Hade ju förfan kunnat städa hotellrummet själv bättre med förbundna ögon och händerna knutna bakom ryggen. 3:e gången gillt så var allt borta utom ett ensamt könshår som låg i handfatet! UÄÄÄK!!
Skulle betala en nota som jag tog till rummet i form av en macka, men det får bi ju ta å Bju på pga könshåren som kompensation (lite högre än nödvändigt)  Ja joo, de kan vi absolut göra.. Jag tänkte att jag skulle få bo i lyxsviten jag.. Hahaha 
Det där var nog den längsta berättelse jag nånsin haft om könshår måste jag säga! Men kom igen? Jag kan stå ut med mycket men där går fan gränsen!!!!!!!!!
Inatt sov jag bättre.. Men dom var ju tvungna att placera en människa på hela våningen bredvid mitt rum som drog stockar värre än ett sågverk. Jag sov bättre än första natten men inte bra, så just nu är jag trött som ett as, men måste hålla mig vaken en stund till ska jobba natt resten av veckan och jag och sova på kvällen är inte som handen i handsken.. Kan vila men somnar aldrig. 
Annars så är altanen klar, bara läkt som ska upp på huset och badtunnan ska svetsas, de låter ju som piece ofcake but hell no.. Jocke är duktig å ihärdig som håller på, å all tack till hans papps!! Kan posta upp lite bilder senare skriver på paddan nu å det är mörkt ute. 
Vi har gjort några ändringar på våra abonnemang så vi tjänar på å ha nåt slags familjegrejs. Telia informerade oss om att första räkningen kommer bli lite högre pga att man numer betalar i förskott, men 4,6 loppor, höll ju på att få en hjärtinfarkt!! Efter lite  forskning så stämde allt, de har tagit betalt för 3 månader. Tack för den käftisen lixom! 
Annars har jag nog inget mer att klaga på idag! Hehe 
Asch, jag är hel och ren och har en underbar sambo och ett fint hus att bo i så jag ska faaaaan inte klaga. 
Puss å kyss nu är jag ett kryss

(Den ena bilden är från insidan av duschen, (fanns mer på utsidan) den andra är min kompensation!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar